Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi společností TOMBEK COMPANY, s.r.o., IČO: 07209479, DIČ: CZ07209479, se sídlem Charbulova 177/102, 618 00 Brno (dále jen 'dodavatel') a jejími objednateli v rámci poskytování služb prostřednictvím značky rezanilaser.cz.
Dodavatel si vyhrazuje právo změnit bez souhlasu objednatele materiál nebo tloušťku materiálu uvedenou v objednávce nebo výkresu, pokud to vyžaduje stav zásob, technické možnosti stroje, provozní podmínky nebo efektivita výroby. Tato změna není důvodem k reklamaci, pokud je zachována funkčnost výrobku a technické parametry odpovídají běžné praxi.
Dodavatel poskytuje zakázkové řezání laserem, ohýbání plechů, expresní pálení a související služby dle technické dokumentace dodané objednatelem. V případě, že objednatel dodá vlastní materiál, nenese dodavatel odpovědnost za jeho kvalitu, vhodnost ke zpracování, výsledný vzhled ani funkčnost výrobku. V případě poškození materiálu nebo vzniku zmetku při výrobě nevzniká objednateli nárok na náhradu materiálu ani jinou kompenzaci.
Objednávky lze zasílat e-mailem, telefonicky nebo osobně. Objednávka se stává závaznou po potvrzení cenové nabídky objednatelem. Dodavatel si vyhrazuje právo odmítnout zakázku v případě nedostatečných nebo chybných podkladů. Pokud objednatel dodá neúplný, chybný nebo nekompatibilní výkres (např. nesprávné přípony, poškozené soubory, formáty nevhodné pro výrobu apod.), má dodavatel právo provést potřebné úpravy nebo přepracování těchto podkladů dle svého uvážení a bez předchozího souhlasu objednatele. Za takové úpravy, doplňování nebo konzultace je dodavatel oprávněn účtovat hodinovou sazbu ve výši 1 800 Kč/hod na základě skutečně provedené práce, a to i v případě, že tyto kroky provádí ve spolupráci s objednatelem nebo na jeho žádost. Potvrzením objednávky ze strany objednatele – ať již písemně, ústně, e-mailem či jiným způsobem – vyjadřuje objednatel souhlas s těmito obchodními podmínkami. Tyto podmínky jsou pro obě strany závazné i v případě, že nedojde k samostatnému podpisu smlouvy. V případě, že objednatel zašle objednávku, která obsahuje odkaz na jeho vlastní obchodní podmínky (například v e-mailovém podpisu nebo na webové stránce), platí, že se smluvní vztah i přesto řídí výhradně těmito obchodními podmínkami dodavatele. Jakékoli odlišné podmínky objednatele jsou neúčinné, pokud s nimi dodavatel výslovně a písemně nesouhlasí. s odkazy na své obchodní podmínky, platí, že se smluvní vztah řídí obchodními podmínkami dodavatele, pokud nedošlo k výslovnému písemnému souhlasu s jiným ujednáním. Dodavatel si vyhrazuje právo odmítnout realizaci zakázky v případě, že:
podklady nejsou technicky proveditelné,
zakázka představuje riziko pro zařízení nebo obsluhu,
zakázka je v rozporu s právními předpisy nebo dobrými mravy (např. zakázané motivy, porušení duševního vlastnictví apod.).
4. CENY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
V případě, že zakázka zahrnuje nestandardní výrobek, materiál nebo technologický postup, který určí dodavatel podle svého odborného posouzení, má dodavatel právo vystavit objednateli fakturu na 100 % ceny zakázky i v případě, že se výrobek nepovede nebo dojde k jeho znehodnocení, a to bez ohledu na zavinění. Pokud během realizace dojde ke škodě na zařízení (např. porucha stroje) v důsledku specifik zakázky, má dodavatel právo účtovat objednateli náhradu vzniklé škody nebo část nákladů na opravu, a to bez nutnosti jeho souhlasu.
V případě, že cena zakázky nebyla předem výslovně sjednána, má dodavatel právo vyúčtovat cenu podle skutečně vynaložených nákladů bez nutnosti souhlasu objednatele. Minimální účtovaná částka v takovém případě činí trojnásobek ceny použitého materiálu. Do této částky nejsou zahrnuty náklady na dopravu, odjehlení a další doplňkové operace, které mohou být účtovány zvlášť.
V případě, že objednatel nepřevezme zakázku ani po výzvě k převzetí, má dodavatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 30 % z celkové ceny zakázky, a to z důvodu blokace výrobních a doručovacích kapacit. Minimální výše této smluvní pokuty činí 3 000 Kč. V případě dodání podkladů v neobvyklé nebo technicky nevhodné podobě (např. ruční náčrty, fotografie, textové popisy bez výkresu, nebo nestandardní formáty), si dodavatel vyhrazuje právo účtovat manipulační nebo přípravný poplatek odpovídající dodatečně vynaloženému času a nákladům.
V případě, že objednatel předem výslovně odsouhlasí výrobek (například formou schválení náhledu, výkresu, fotografie nebo fyzického vzorku) a následně hotový výrobek odmítne převzít, nebo pokud jednostranně zruší zakázku po zahájení výroby, má dodavatel právo na úhradu 100 % sjednané ceny zakázky. V případě, že objednatel nepřevezme zakázku ve sjednaném termínu, má dodavatel právo účtovat skladné ve výši 1 % z celkové ceny zakázky za každý započatý kalendářní den. Minimální denní účtovaná částka za skladování činí 50 Kč.
V případě, že objednatel předem výslovně odsouhlasí výrobek (například formou schválení náhledu, výkresu, fotografie nebo fyzického vzorku) a následně hotový výrobek odmítne převzít, má dodavatel právo na úhradu 100 % sjednané ceny zakázky.
Ceny jsou stanoveny individuálně dle podkladů. Faktury jsou splatné do 7 dní od vystavení, nedohodne-li se jinak. V případě prodlení se zaplacením je dodavatel oprávněn vystavit objednateli smluvní pokutu ve výši 30 % z celkové částky zakázky. Objednatel tímto s touto skutečností výslovně souhlasí. Dodavatel může požadovat zálohu před zahájením prací.
Cena dopravy je stanovena individuálně dle vzdálenosti, rozměrů a charakteru zakázky. Standardní cena dopravy činí minimálně 3 000 Kč nebo 28 Kč za každý ujetý kilometr, podle toho, která částka je vyšší. Dodavatel si vyhrazuje právo tuto cenu jednostranně a bez souhlasu objednatele upravit v případě nestandardních požadavků, rozměrů, hmotnosti nebo expresní dopravy Pokud není výslovně sjednáno jinak, doprava není zahrnuta v ceně zakázky a bude účtována zvlášť. Dodavatel není povinen zajišťovat výnos nebo manipulaci na místě dodání. Za každý jednotlivý díl, jehož hmotnost přesahuje 5 kg nebo délka přesahuje 1 500 mm, je dodavatel oprávněn bez souhlasu objednatele účtovat manipulační poplatek ve výši 500 Kč. V případě čekání vozidla při nakládce nebo vykládce z důvodu na straně objednatele má dodavatel právo účtovat čekací čas ve výši 500 Kč za každou započatou hodinu. Dodavatel si vyhrazuje právo účtovat cenu dopravy bez předchozího souhlasu objednatele, a to s ohledem na rozměry, váhu a charakter zakázky. Cena dopravy není nikdy zahrnuta v základní ceně zakázky, pokud není výslovně sjednáno jinak.
Dodací lhůty jsou stanoveny individuálně a mají pouze orientační charakter. Dodavatel si vyhrazuje právo tyto termíny upravit v závislosti na svých výrobních kapacitách, dostupnosti materiálu nebo jiných provozních okolnostech. Odběr zakázek je možný osobně nebo přepravou dle dohody. Expresní vyhotovení je možné dle kapacity provozu. Dodavatel je oprávněn stanovit cenu za expresní nebo rychlé vyhotovení zakázky (dodací lhůta kratší než 30 pracovních dní) jednostranně a bez souhlasu objednatele. Tato cena může být i několikanásobná oproti standardní ceně zakázky, s ohledem na časový tlak, změnu priorit výroby, nadstandardní režim práce nebo přerušení jiných zakázek.
Jakákoli přeprava nebo manipulace, a to včetně přepravy zajištěné dodavatelem, probíhá na riziko a náklady objednatele. Dodavatel nenese odpovědnost za poškození (např. škrábance, promáčknutí, deformace apod.), ke kterému může během přepravy nebo manipulace dojít. Pokud objednatel požaduje dodání v bezvadném vizuálním stavu, je povinen dodat vhodné přepravní prostředky (např. paletu, box, rám nebo jiné odpovídající řešení).Jakákoli přeprava nebo manipulace, a to včetně přepravy zajištěné dodavatelem, probíhá na riziko a náklady objednatele. Dodavatel nenese odpovědnost za poškození (např. škrábance, promáčknutí, deformace apod.), ke kterému může během přepravy nebo manipulace dojít. Pokud objednatel požaduje dodání v bezvadném vizuálním stavu, je povinen dodat vhodné přepravní prostředky (např. paletu, box, rám nebo jiné odpovídající řešení).
Dodavatel si vyhrazuje právo zadržet veškerý materiál, ať už dodaný objednatelem, nebo pocházející z vlastních zdrojů, jakož i hotové výrobky, dokud nebudou splněny všechny dohodnuté podmínky a závazky vyplývající z uzavřené smlouvy či těchto obchodních podmínek. Toto právo se uplatní i v případech, kdy je nutné vyřešit reklamaci, ověřit kvalitu dodaného materiálu objednatelem, nebo dosáhnout vzájemné dohody o finálním řešení.
Veškeré reklamace, rozhodování o slevách, výměnách výrobků, a další nároky objednatele podléhají výhradnímu rozhodnutí jednatele společnosti dodavatele. Jednání s jinými osobami, pracovníky nebo zástupci, nejsou pro dodavatele závazná, pokud nejsou písemně potvrzena. Pokud objednatel po převzetí výrobku do něj jakkoliv zasáhne (např. vrtáním, řezáním, ohýbáním, natíráním, svařováním apod.), zaniká tím možnost reklamace. Dodavatel si rovněž vyhrazuje právo účtovat objednateli revizní poplatek ve výši 1 500 Kč (bez DPH) za každé fyzické šetření nebo technické posouzení neoprávněné reklamace, včetně případných nákladů na dopravu a manipulaci.
Výrobky podléhají technologickým tolerancím vyplývajícím z vlastností materiálu a procesu zpracování. Nad každých započatých 500 mm délky nebo rozměru výrobku je nutné počítat s tolerancí ±1 mm. Tato tolerance se může projevit jak v celkových rozměrech, tak v poloze otvorů, výřezů nebo hran. Odchylky mohou vznikat vlivem napětí v materiálu, teplotní roztažnosti nebo chování plechu během zpracování. V případě, že objednatel požaduje rychlou nebo expresní výrobu (tj. dodací lhůtu kratší než 30 pracovních dní), stanoví dodavatel výsledné tolerance až po dokončení výroby. Minimální výrobní tolerance v takovém případě činí ±1 mm, a to jak v poloze děr, výřezech, tak i v celkových rozměrech. Důvodem je časový tlak a omezené možnosti ladění detailů během zpracování.U dílů s délkou ohybu nad 500 mm si dodavatel vyhrazuje právo určit toleranci individuálně s ohledem na tvar, materiál a podmínky výroby. U svařovaných a navařovaných sestav může dojít k deformaci nebo vnitřnímu pnutí, které ovlivní výsledný tvar i rozměr. Tyto jevy jsou považovány za běžnou technologickou odchylku, pokud nebrání funkčnosti výrobku. Na výrobcích se mohou vyskytovat otřepy, můstky, jemné oděrky, promáčknutí nebo jiné drobné stopy vzniklé během výrobního procesu, pořezy v materiálu, povrchové oděrky, zmatnění nebo odchylky v barvě povrchové úpravy Pokud objednatel nedodá přesnou dráhu řezu nebo jiné specifikace k provedení, jsou tyto znaky považovány za standardní a nepředstavují důvod k reklamaci ani pokud se jedná o pořezy v materiálu nebo odlišnosti v povrchové úpravě, a to ani v případě nepřesných nebo nečistých hran, rohů či detailů vzniklých běžným technologickým postupem. Odjehlení nebo odhrotování výrobků není zahrnuto v základní ceně zakázky. Dodavatel si vyhrazuje právo provést tyto operace bez předchozího souhlasu objednatele, a to za minimální účtovanou částku 30 % z ceny zakázky, nebo podle skutečně vynaloženého času a spotřeby materiálu (např. brusivo, výměnné díly apod.). Všechny výrobky jsou dodávány jako funkční komponenty, nikoli jako vizuálně nebo esteticky upravené díly, pokud není výslovně dohodnuto jinak. Všechny výrobky jsou dodávány jako funkční komponenty, nikoli jako vizuálně nebo esteticky upravené díly, pokud není výslovně dohodnuto jinak.Objednatel a dodavatel se dohodli, že v případě uznané reklamace je sjednaná lhůta pro její vyřízení 60 dní. Dodavatel si vyhrazuje právo tuto lhůtu přiměřeně prodloužit, zejména v případech, kdy není dostupný potřebný materiál, dojde k poruše zařízení (např. laseru), nebo z jiných objektivních důvodů, které znemožňují včasné odstranění reklamované vady.
Objednatel je povinen zakázku převzít a zkontrolovat při převzetí. Kontrola musí proběhnout bezprostředně před naložením zboží u dodavatele na adrese Náměstí 46, 594 42 Měřín. Pokud objednatel kontrolu neprovede na uvedené adrese, nebude k případné reklamaci přihlíženo, a to ani v případě, že má v objednávce uvedeno jinak. Dodavatel nemůže nést odpovědnost za záměnu, výměnu nebo jiné nakládání s díly ze strany objednatele po převzetí zakázky. Reklamace je nutno uplatnit výhradně při převzetí zakázky a po jejím bezprostředním zkontrolování u dodavatele na adrese Náměstí 46, 594 42 Měřín. Kontrola musí být provedena objednatelem nebo jeho pověřenou osobou (např. řidičem nebo přepravcem) před naložením. Pokud k této kontrole nedojde, jakákoli pozdější reklamace nebude uznána bez ohledu na její obsah nebo časové uplatnění. Pokud objednatel nepřijede zkontrolovat zakázku na místě (Náměstí 46, 594 42 Měřín), nebude k pozdější reklamaci přihlíženo, a to ani v případě, že je uplatněna ve lhůtě 7 dní. Za vady způsobené podklady objednatele nenese dodavatel odpovědnost. Pokud jsou dodané podklady ze strany objednatele neúplné, nečitelné, nebo obsahují nejednoznačnosti, může dodavatel na základě svého odborného uvážení rozhodnout o způsobu provedení výroby i bez předchozího souhlasu objednatele. V takovém případě nenese dodavatel odpovědnost za rozdíly mezi výsledným výrobkem a nezávazným očekáváním objednatele, pokud jej na nedostatky včas a výslovně neupozornil. V případě, že objednatel dodá více dokumentací nebo příloh (např. PDF výkres, DXF, STEP, DWG apod.), které si svým obsahem vzájemně odporují nebo nejsou zcela v souladu, má dodavatel právo bez předchozího souhlasu objednatele určit, kterou verzi dokumentace bude považovat za závaznou pro realizaci zakázky. Veškeré náklady vzniklé v souvislosti s reklamacemi nebo vadami, které byly způsobeny chybnými podklady, materiálem nebo pokyny objednatele, jdou k tíži objednatele. To platí i v případě, že byla zakázka realizována prostřednictvím kooperanta. V případě, že dodavatel dodá vadný výrobek, nese odpovědnost maximálně do výše 20 % ceny daného vadného kusu. Tímto způsobem je sjednána smluvní náhrada veškerých případných škod a nároků spojených s vadou výrobku. V případě, že objednatel dodá více dokumentací nebo příloh (např. PDF výkres, DXF, STEP, DWG apod.), které si svým obsahem vzájemně odporují nebo nejsou zcela v souladu, má dodavatel právo bez předchozího souhlasu objednatele určit, kterou verzi dokumentace bude považovat za závaznou pro realizaci zakázky.
8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Dodavatel zpracovává osobní údaje pouze za účelem vyřízení objednávek a plnění smluvních povinností. Újdaje nejsou předávány třetím stranám mimo zpracovatele účtovnictví a poskytovatele hostingu.
Objednatel přebírá zboží na vlastní odpovědnost včetně nebezpečí škody, které přechází z dodavatele na objednatele okamžikem podpisu předávacího protokolu nebo fyzického převzetí zboží. Objednatel zároveň potvrzuje, že souhlasí s celkovým provedením výrobku, použitými materiály a technickým řešením, které si sám zvolil, a které dodavatel realizoval podle jeho požadavků. Vlastnické právo k výrobku přechází z dodavatele na objednatele až v okamžiku úplného zaplacení kupní ceny, a to i v případě, že bylo zboží předáno třetí osobě.
Tyto obchodní podmínky jsou závazné i bez výslovného upozornění objednatele a uplatní se na každou zakázku realizovanou dodavatelem, není-li výslovně a písemně sjednáno jinak.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 1. 2024. Dodavatel si vyhrazuje právo podmínky kdykoli aktualizovat.